LÄHI HISTORIA

30.08.2016

ELIMÄEN KOTISEUTUMUSEO 2015

Kouvolan kaupungin suunnitelmassa oli luopua Elimäen Kotiseutumuseon ylläpitämisestä vuoden 2015 lopussa. Elimäellä järjestettiin yhteisiä kokouksia, joissa haettiin mallia, jolla turvataan kotiseutumuseon tulevaisuus. Kokouksissa oli läsnä myös Kouvolan kaupungin edustajia. Kokouksissa saatiin yhteinen tahtotila museoalueen säilyttämiseksi ja sen toiminnan jatkamiseksi.

Toiminnan jatkuvuuden turvaamiseksi perustettiin Elimäen Kotiseutumuseon kannatusyhdistys.

Ilmoitettujen aukioloaikojen lisäksi museo avataan erikseen sitä sopien,esim. ryhmille tai tapahtumien ajaksi.

Tärkeänä tavoitteena kannatusyhdistyksellä on yhteistyö muiden järjestöjen kanssa ja yhteisten tapahtumien järjestäminen viihtyisässä ja kauniissa ympäristössä.

Toivomme,että museoalue kehittyy ja tulee tunnetuksi mukavana kohtaamispaikkana.

"Tavataan museolla"

ELIMÄEN KOTISEUTUMUSEO 2015

Elimäen Kotiseutumuseon kannatusyhdistyksen virallinen rekisteröintipäivämäärä on 18.6.2015. Yhdistyksen tarkoituksena on tulevaisuudessa pitää yllä museoaluetta, niin että museorakennukset ovat avoinna kesäaikaan ja siellä on opastusta. Tärkeänä tavoitteena on,että alueella järjestetään tapahtumia yhdessä muiden järjestöjen kanssa.

- See more at: http://www.kotiseutumuseo.fi/#sthash.Um5MP9Vm.dpuf

10.04.2024JÄSENMAKSUT 2024